Har just nu en hel massa inlägg som ligger och gror i huvudet som jag skulle vilja få ur mig. Saker som jag läser och retar upp mig på. Men jag avvaktar en liten stund med detta då det känns som jag bara retar upp mig mer när jag försöker formulera mig om det. Istället funderar jag över vad för resor jag skulle vilja göra. Ibland inser man att folk räknar det som fattigdom om man inte är utomlands så mycket. Så då är mina barn fattiga. Liksom jag själv var fattig under uppväxten.

Visst skulle jag vilja åka på en massa resor, det ska jag inte sticka under stolen med, men på något sätt så kommer jag bara till planeringsstadiet. Ekonomin är självklart en faktor, men det är väl en prioriteringsfråga mer än något annat. Jag drömmer om att åka mer, men jag vill att barnen ska vara lite större då så de har nöje av att vara med. Sen är jag också en sådan som älskar om att drömma om hur det ska vara – och ibland så kan dessa förväntningar vara roligare än det faktiska är. Lex Egypten resan, och framförallt ”solnedgång i öknen”.

Jag har lite olika ställen jag skulle vilja besöka och just nu sitter jag och tittar och fantiserar lite kring en resa till Island när jag kollar hos Islandia. Jag är en fräknig person som blir kräftröd i solen. Och ju varmare det blir desto sämre humör blir jag på dessutom och jag letar bara efter svalka. Och därför när kollegan nu dragit på semester till Kanarieöarna så funderar jag på vad jag skulle vilja göra.

Och jag tänker då: Island. Det skulle vara perfekt för mig. Ridtur på islandshästar i det karga landskapet. Och vandring i området. Eftersom jag nu börjat med promenader tänk att få vara ute där och vandra? Och bada i lite varma källor emellanåt?

island1island2island3

Ödsligt – jovisst, men även det är något som jag kan uppskatta. Fridfullheten att bara vara. Enda problemet är att jag ser inte riktigt att det skulle bli så väldigt fridfull vandring med barnen 6 och 9 år så det får nog bli några år. Kanske om mannen blir tillfrisknar så vore det en skön tur. Samtidigt så är det då tråkigt om man åker utan barnen då – och så är man tillbaka till velandet igen.

Ett annat av mina drömmål hittat jag också hos Islandia – Upptäck Kanada. Jag vill åka till Vancouver. Ett ställe jag drömt om sedan jag såg Äventyr i Bukten (Danger bay).