Jag kommer ihåg när Hemnet var typ den största siten där många människor slösurfade för att hitta boenden och drömma sig bort. Jag vet inte om det fortfarande är vanligt, då den i min närhet som gjorde det dött och att flytta inte riktigt är något jag är så pigg på. Jag trivs bra där jag bor och istället för fantastiska boende så ser jag kostnader som är astronomiska och en massa exta arbete jag verkligen inte skulle vilja dra på mig.

Min egen last har då istället blivit drömma om resa. Även det kan bli rätt dyrt men det känns ändå som man kan få ihop trevliga resor till överkomlig kostnad. Det jag brukar slösurfa och planera och drömma om är väl framförallt min drömstad London. Det finns en site där man kan hitta hotell i London och jämföra priser och läsa om områden som jag gillar. Tidigare har jag väl skjutit London resorna på framtiden. Tills barnen blev tillräckligt stora så de kan vara med och förstå lite mer. Jag blev lite för frestad att se hur det gick nu i trettondagshelgen så vi passade på att åka då. Denna gång bodde vi alldeles vid Waterloo på Hampton by Hilton. Det låg väldigt bra till och skulle ha gett oss väldigt mycket vardagsmotion att ta oss till alla turistattraktioner i området (t ex London Eye som då inte var där när jag och min man besökte London sist, vilket säger lite om hur länge sedan det var…) tyvärr var väl inte regnigt London + plus gatstenar + kryckor (då pga spricka i benet på den äldste) en optimal kombination så det blev en massa taxiåkande i stället. Vi var mycket inomhus istället för de fria parkerna, men även om man slapp halkrisken då så fick sonen blåsor i handen och träningsvärk i överkroppen.

Denna gång skippade vi Madame Tussaud även om det var något barnen rekommenderats av klasskompisar inför resan. Kändes inte riktigt som det hade gett så mycket eftersom vi såg en hel del reklamskyltar med bilder på vaxdockor och den enda som den äldre kände igen var Barack Obama. Vid London Eye fanns statyer av Angelina Jolie och Brad Pitt som barnen poserade vid. Ingen av dem kände igen varken namnen eller utseendet på dem. Nu har de väl sett Maleficent så då blev det väl lite ”aha” men kändes definitivt inte värt det denna gång. Det får kanske bli senare besök.

En upplevelse som blev lite av en besvikelse var väl ”Duck tours” som åkte genom staden först som buss, och sedan åkte bussen ner i vattnet och körde genom Themsen. Besvikelsen från min sida var definitivt inte touren, utan yttre omständigheter som hällregn. Det var dåligt väder lite då och då, men just detta tillfälle var det mycket regnande, och det hade redan börjat innan så man var lite kall. Fönstren var genomskinlig plast som spändes för vilket var ungefär så smutsigt som sådant kan bli så det var svårt att få fina bilder. När vi väl kom ner i Themsen sen fick den yngre sonen lite sjösjuka och längtade bara efter att det skulle vara över. Det var också en bra guide som pratade mycket och förklarade en hel del. Den äldre hängde med utan problem, men det var svårt för den yngre där så han var inte så nöjd efteråt. Om jag skulle göra om detta så skulle jag nog inte boka resan i förväg utan se hur vädret ser ut och köra lite mer spontant. Musikalbesök var naturligtvis ett krav för mig. Denna gång blev det Lion King som var riktigt bra. Efter besöket konstaterade den yngre att folk tydligen alltid dog i musikaler. Hans erfarenhet sedan tidigare var West Side Story så han hade väl en poäng. Får se om det blir Phantom of the Opera sedan för att fortsätta trenden🙂

Det blir nog inte någon mer tur i år skulle jag tänka mig. Men jag fortsätter slösurfa för att kanske få till en snabbvisit nästa år kanske.