Jag har aldrig ägnat så mycket tankar åt Littorin och hans privata affärer den senaste veckan. I och med att han använde sin vårdnadstvist som argument för avhopp och pratet då om ”smutsiga” vårdnadstvisten som följs av media så börjar man titta runtomkring. Men det är så mycket rykten och skitsnack så det är svårt att få fram vad som egentligen händer och sker.

Så vad jag har hört så handlar det om att Littorin inte vill betala underhåll. Enligt min sambo som läst Flashback lite mer än jag så handlar det om ett krav på 44000 kr i månaden. Anledningen att han inte då ska ha betalat är att han bestridit. Vad jag förstod så handlade det om att han var beredd att betala 4000 kr i månaden, men innan de blivit ense så betalas inget. Som sagt, detta är väldigt vaga och obekräftade rykten. Men nog känns väl 44000 kr lite överdrivet, om det nu skulle vara det? Hur dyra är barn i drift? Men folk kan slänga ur sig hur mycket som helst och det blir sanning.

Jag har inte hört att hans ex uttala sig någonstans, men trots det utmålas hon nu som världens utsugare, och eventuellt som den som ligger bakom hela skandalen. Men om hon nu hade bevisen redan 2008, varför väntade hon till valet för att fälla honom? Vad är det som har gjort henne till bad guy här? Varför är det ok att klanka ner på henne? Att hon varit tillsammans med en ekonomisk svindlare? Och? Har den mannen fällts för något våldsbrott? Sexualbrott mot barn? Att svindla barn? Sälja narkotika till barn? Behöver en person som varit dömd för ett brott per automatik vara såpass olämplig att ha i ett förhållande där det finns barn? Vad ska vi egentligen göra med brottslingar efter avtjänat straff, en ny typ av ättestupa? Kanske handlade det om kärlek. SOL själv hade ju en förfalskad examen. Är inte det lite av bedrägeri? Hur bra föredöme är då han för barnen? Blåneka och spela förvirrad när man konfronteras?

Aftonbladet är nu förtrytsam över att Littorin har talat ut, det gick ju så bra i andra media slänger hon syrligt till med i den första artikeln jag läste. Ja, några dagar senare efter att han tvingats uttala sig. Konstigt att han inte valde Aftonbladet. Verkligen, konstigt. Att bjuda dem på fler lösnummers försäljning borde väl ligga i Littorins intresse….

Teknisk bevisning skrev de så sakkunnigt i Aftonbladet, så det är klart att de har på fötterna hojtar de troende. Till exempel Monica Antonsson som hyllade Jan Helin nu. När de däremot presenterade alla bevis de hade för att Mia talade sanning och presenterade papper på papper så var samma Monica snabb att smula sönder bevisen och såga samma Helin. Men nu är det klart han har på fötterna. De har ju teknisk bevisning…

Som? DNA? Nix. Bilder? Nix. Utbetalningar från Littorin till ”Anna”? Nix.

Mailkonversation mellan en anonym hotmail adress till ”Anna”. Javisst ja. Tänkte inte på det. Självklart så är det bindande bevis. Man har ju IP adressen. Man har alltså kunnat spåra en 4 år gammal IP adress till SOL. Wow. Egentligen borde det inte vara så svårt att döma folk för IT brott. Varför ska det vara så svårt att få fram en IP adress till en sådan här hemsk person som delar på filmer och musik när Aftonbladet snabbt kan få fram den här datan. Hur länge sparas den informationen? Själv har vi Comhem och det har bytts IP nummer lite då och då när modemet har legat nere eller vi helt enkelt har stängt ner det.

Telefonnumret gick till Littorin! Lägg märke till att Aftonbladet säger att det är förskolepersonen som säger att det är så. Kanske har de kollat med telefonbolaget, kanske inte, men hade de gjort det så tror jag de hade skrivit så. Men det finns inga bevis på att någon då ringt från den telefonen till henne. Hittar sedan i chatten att man inte har kollat upp det…

Kan man verkligen säga att detta är hållbara tekniska bevisningar?

Enligt Aftonbladet så dömde han sig själv i och med avgången. Men till och med jag hörde att han sa nej i intervjun. Men sedan svarade han bara inga kommentarer. Är man sedan i ett skört skick så kanske man inte vill ha den historien spridd. Man kanske bara vill tala om att man vill bli privat och slicka sina sår. Kanske han, liksom jag vet, att har stämpeln en gång kommit så kan man aldrig tvätta av sig den. Var det så eller inte? Tveksamheter kommer det alltid finnas. Kanske är jag naiv, men jag kan förstå att man i det läget väljer att bara backa och strunta i allting. Men klart att Aftonbladet ville publicera godbiten (som TV4 ansåg vara lite väl vagt 2 år tidigare så man inte publicerade det hela då. Kanske har man från TV4 liiite högre krav på bevis?) så det är klart att man släpper den ändå. De skulle naturligtvis inte gjort det om han nekat. Räck upp handen alla som tror på det…

Visst kan man se det som ödets ironi att detta kommer fram efter Asks uttalande. Men ska verkligen Littorin behöva lida för att de har ett stolpskott till justitieminister? Jag tycker inte det. Själv tycker jag att det finns många problem i den nuvarande regeringen, framförallt så tycker jag inte Reinfeldt är mycket till chef. Däremot så ser jag heller inte den rödgröna röran som så mycket bättre. Vissa av de värsta idiotierna som man drivit igenom påbörjades av den föregående regeringen.