Etiketter

, , ,

En av anledningarna till att jag går in på Monica Antonssons hemsida är att hon lyckats få till en blogglista som visar rubriken på det senaste inlägget på hennes listor. Skitsmart, tycker jag. Men har själv inte lyckats få in detta på WordPress. Så mycket för min tekniska förmåga 🙂

Men. Jag har då funderat en hel del över hennes ”Läskiga lista”. Hur kommer man in där? Vissa av dem förstår jag, då författarna flitigt diskuteras i Monicas inlägg samt i kommentarer. Men så hittade jag Absolutlinan och Singel i sumpan. Vad jag kan se så skriver de inget läskigt. Deras värld tycks inte snurra runt Monica, gömda eller förfölja pappor som de misstänker för övergrepp? Så varför finns de med där? Vargen har precis kommit med efter att en av Monicas läsare gjort en studie och kommit fram till hur hemsk han är. Monicas kommentar var rätt kul:

Jag har länge tyckt att Vargen är en sällsynt otäck figur trots att han målar fina tavlor. Jag till och med lät bli att länka till honom på Läskiga Listan bara för det. Nu har han emellertid åkt in där han hör hemma.

Min fundering är hur den här Läskiga listan är tänkt att användas. Om han nu har fina bilder, då hade det väl varit rätt kul att länka till honom så kan man se dessa bilder och även läsa detta hemska som han skriver? Tror hon att vi läsare undviker listan? Ser till att dessa människor inte får några träffar? Hade inte hon länkat till Majas Lundgrens blogg hade jag inte ramlat in dit och börjat konstatera att nivån på diskussionerna där var lite bättre. Det finns olika åsikter, men de flesta respekterar de andra, och gillar att diskutera och svamla om det mesta som faller dem in.

