Etiketter

, ,

Idag har jag läst om två domar som faktiskt chockerar mig. Ett är fallet med den 18 åriga ensamkomna flyktingbarnet som idkat sexuellt umgänge med en 12 åring. Straffet? Inte ens det lägsta straffet i skalan. Jag undrar var Ulrika Rogland är då. Hon som hävdade våldtäkt i BSDM fallet – borde inte detta vara något som faktiskt var något att driva? Det finns mycket saker som skrämmer mig i fallet. Till exempel att mamman flera månader innan ringer och förklarar att det är 1. Olämpligt och 2. Straffbart. Jag har en hel del åsikter om mamman i det här fallet. För att inte tala om de som jobbade på boendet. Men rätten? Hur tolkar de detta?

Uppdatering 1/2: Man har skrivit i media om det. Lägg märke till rubriken: 12-årig flicka hade sex på boende. Den här lagen som skulle skydda barn känns mer och mer tandlös.

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Andra fallet är då pappan som stoppar upp ett finger i 9-åriga dotterns slida för att kontrollera om hon är oskuld. Och inte heller här blir det våldtäkt mot barn – utan misshandel.

Detta ses då inte som sexuellt utnyttjande. Var är alla dessa människor som ropar pedofili när pappor duschar med sina treåriga barn? Hur i hela friden är det tänkt att folk ska lära sig följa svenska lagar när de på något sätt är immuna eller undantagna? För sorry, kanske jag som ha fördomar men jag är tämligen övertygad om att det inte handlar om Svensson här (och efter att jag skrivit detta får jag det bekräftat i domen). Hur ska unga tjejer som kommer till Sverige från andra kulturer kunna bli fria från heders bojor när myndigheterna gång på gång visar att kvinnans frigörelse inte gäller dem? Och när feministerna är tysta när de är drabbade?

