Etiketter

,

Jag gillar ungdoms filmer, och ibland TV serier, framförallt om det är musik och dans. Och jag är en ”sucker” för fåniga Disneyfilmer eller serier som går på Disney kanalerna. Tycker ibland att det är synd att mina barn inte delar denna mitt intresse, då det hade varit lättare att ha en ursäkt till det då. Men jag har börjat notera saker och ting just i dessa serier. Blond = evil bitch.

Så en liten genomgång av de filmer och serier som jag lyckats se då:

High School Musical – den goda hjältinnan är hispanic och fantastiskt vacker i mitt tycke och spelas av Vanessa Hudgens.
Bad girl där är blonda Ashley Tisdale.

Camp Rock så är hjältinnan Demi Lovato och bitchen är Meaghan Martin.

Demi Lovato är också med i serien jag strötittat på ibland på Disney Channel vad den nu hette, och där är bitchen Tiffany Thornton.

Another Cinderella Story – hjältinnan är Selena Gomez och även om de elaka (eller snarare korkade) systrarna är mörkhåriga så har de en über-bitch till kompis i form av Nicole LaPlaca och en mycket elak mor spelad av Jane Lynch.

Glee är också en serie jag gillar ibland. Och det kan vara svårt att se vilka som är bad/good där då man hoppar lite fram och tillbaka, men i alla fall i första säsongen av serien som jag gillade var det väl trots allt Rachel (spelad av Lea Michele) som var den som man fick mest sympati för – och den manipulerande Dianna Agron som var den blonda. Men den riktiga bitchen här var trots allt Santana som då spelades av Naya Rivera så här fanns det lite blandat i alla fall. Men även här hade Jane Lynch en roll som blond-bitch.

Mean Girls – redan där hade man blondinen som elak, och Lindsay Lohan som åtminstone från början var den goda var på den tiden rödhårig.

Jag roar mig med att googla lite på detta, och hittar faktiskt inlägg om ”Blondes are evil”. Så det är inte bara jag som har reagerat över detta alltså 🙂

